Σάλο έχει προκαλέσει στη Γερμανία η διαγραφόμενη μεταπήδηση του
χριστιανοδημοκράτη πρώην υπουργού Καγκελαρίας Ρόναλντ Ποφάλα στο Δ.Σ.
της DB, σε ένα πεδίο δραστηριοτήτων που ενδεχομένως δημιουργήθηκε ειδικά
για αυτόν.
Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες ο πρώην υπουργός Καγκελαρίας της Άγκελα Μέρκελ Ρίλαντ Ποφάλα ανακοίνωσε την πρόθεσή του να εγκαταλείψει την πολιτική προκειμένου να έχει περισσότερο χρόνο για την ιδιωτική του ζωή. Όπως, όμως, έγινε γνωστό στη συνέχεια, ο πρώην έμπιστος της καγκελαρίου εγκαταλείπει εν μέρει την πολιτική για να αφοσιωθεί στην οικονομία και δη στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (Deutsche Bahn, DB).
Μια προβληματική μεταπήδηση
Ο Ποφάλα μεταπηδά στο Δ.Σ. στην DB, πιθανότατα από την ερχόμενη άνοιξη, σε ένα πόστο που ενδεχομένως δημιουργείται ειδικά για αυτόν. Αρμοδιότητά του θα είναι η μακροπρόθεσμη στρατηγική της επιχείρησης, με έμφαση στην «καλλιέργεια επαφών με την πολιτική».
Έτσι μετά από πολλά χρόνια στο πλευρό της Μέρκελ, ο αρχιστράτηγος των εκλογικών επιτυχιών της CDU/CSU αναλαμβάνει χρέη «λομπίστα» των Γερμανικών Σιδηροδρόμων. Η αντιπολίτευση στο γερμανικό κοινοβούλιο αντέδρασε οργισμένα στην είδηση. Ακόμη και βουλευτές της συμπολίτευσης εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για την αλλαγή πεδίου δράσης του Ποφάλα.
Ο πρώην υπουργός Καγκελαρίας δεν είναι φυσικά ούτε ειδικός σε θέματα μεταφορών και συγκοινωνιών ούτε είχε ποτέ του κάποια ιδιαίτερη σχέση με μια εταιρεία, η οποία σε ποσοστό 100% ανήκει στο γερμανικό κράτος. Και όπως υπογραμμίζει ο Γκερντ Άσοφ, αντιπρόεδρος του συνδέσμου επιβατών Pro Bahn: «Η μεταπήδηση αυτή είναι προβληματική εξαιτίας του γεγονότος ότι οι Σιδηρόδρομοι συνιστούν ειδική περίπτωση. Πρόκειται για κρατική επιχείρηση, η οποία είναι σε πολλά επίπεδα εξαρτημένη από το κράτος».
Θέλει να διατηρήσει και την βουλευτική του έδρα
Το χειρότερο στην υπόθεση αυτή είναι ότι ο Ποφάλα επιδιώκει να διατηρήσει και τη βουλευτική του έδρα. «Πρόκειται για κλασική περίπτωση ασυμβίβαστου», εξηγεί ο Γκερντ Άσοφ. Και όχι μόνο. Το αξίωμα του βουλευτή θεωρείται «πλήρης απασχόληση». Η ανάληψη θέσης στο Δ.Σ. της DB είναι επίσης πλήρης απασχόληση και μάλιστα με ετήσιες απολαβές υψηλότερες του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Ο Κρίστιαν Χούμποργκ, γενικός διευθυντής της «Διεθνούς Διαφάνειας» στη Γερμανία δεν διακρίνει κανένα πρόβλημα όταν ένας πολιτικός μεταπηδά στην ιδιωτική οικονομία. Θα πρέπει, ωστόσο, να πληρούνται κάποιοι όροι. Η νέα του θέση δεν θα πρέπει να έχει καμία σχέση με την προηγούμενη πολιτική του δραστηριότητα. Άρα θα πρέπει να αποκλεισθεί ο ρόλος του «λομπίστα». Για τις περιπτώσεις αυτές ο Κρίστιαν Χούμποργκ προτείνει να μεσολαβεί μεταξύ της πολιτικής και της επιχειρηματικής δραστηριότητας ενός πρώην πολιτικού ένα μεταβατικό διάστημα τριών ετών.
Όλα δείχνουν, λέει ο γενικός διευθυντής της «Διεθνούς Διαφάνειας», ότι η θέση δημιουργήθηκε ειδικά για τον Ποφάλα, μολονότι ο πρώην υπουργός δεν έχει την παραμικρή εξειδίκευση για αυτό. «Πώς είναι δυνατόν να αναλαμβάνει την αρμοδιότητα του επικεφαλής της εταιρικής στρατηγικής κάποιος που δεν έχει την παραμικρή εμπειρία από εταιρείες μεταφορών και στρατηγικών σχεδιασμών στο πεδίο αυτό», διερωτάται ο Κρίστιαν Χούμποργκ.
Jeanette Seiffert/Σταμάτης Ασημένιος
Υπεύθ. Σύνταξης: Σπύρος Μοσκόβου
4/1/14
------------------------------
Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες ο πρώην υπουργός Καγκελαρίας της Άγκελα Μέρκελ Ρίλαντ Ποφάλα ανακοίνωσε την πρόθεσή του να εγκαταλείψει την πολιτική προκειμένου να έχει περισσότερο χρόνο για την ιδιωτική του ζωή. Όπως, όμως, έγινε γνωστό στη συνέχεια, ο πρώην έμπιστος της καγκελαρίου εγκαταλείπει εν μέρει την πολιτική για να αφοσιωθεί στην οικονομία και δη στους Γερμανικούς Σιδηροδρόμους (Deutsche Bahn, DB).
Μια προβληματική μεταπήδηση
Ο Ποφάλα μεταπηδά στο Δ.Σ. στην DB, πιθανότατα από την ερχόμενη άνοιξη, σε ένα πόστο που ενδεχομένως δημιουργείται ειδικά για αυτόν. Αρμοδιότητά του θα είναι η μακροπρόθεσμη στρατηγική της επιχείρησης, με έμφαση στην «καλλιέργεια επαφών με την πολιτική».
Έτσι μετά από πολλά χρόνια στο πλευρό της Μέρκελ, ο αρχιστράτηγος των εκλογικών επιτυχιών της CDU/CSU αναλαμβάνει χρέη «λομπίστα» των Γερμανικών Σιδηροδρόμων. Η αντιπολίτευση στο γερμανικό κοινοβούλιο αντέδρασε οργισμένα στην είδηση. Ακόμη και βουλευτές της συμπολίτευσης εξέφρασαν την αγανάκτησή τους για την αλλαγή πεδίου δράσης του Ποφάλα.
Ο πρώην υπουργός Καγκελαρίας δεν είναι φυσικά ούτε ειδικός σε θέματα μεταφορών και συγκοινωνιών ούτε είχε ποτέ του κάποια ιδιαίτερη σχέση με μια εταιρεία, η οποία σε ποσοστό 100% ανήκει στο γερμανικό κράτος. Και όπως υπογραμμίζει ο Γκερντ Άσοφ, αντιπρόεδρος του συνδέσμου επιβατών Pro Bahn: «Η μεταπήδηση αυτή είναι προβληματική εξαιτίας του γεγονότος ότι οι Σιδηρόδρομοι συνιστούν ειδική περίπτωση. Πρόκειται για κρατική επιχείρηση, η οποία είναι σε πολλά επίπεδα εξαρτημένη από το κράτος».
Θέλει να διατηρήσει και την βουλευτική του έδρα
Το χειρότερο στην υπόθεση αυτή είναι ότι ο Ποφάλα επιδιώκει να διατηρήσει και τη βουλευτική του έδρα. «Πρόκειται για κλασική περίπτωση ασυμβίβαστου», εξηγεί ο Γκερντ Άσοφ. Και όχι μόνο. Το αξίωμα του βουλευτή θεωρείται «πλήρης απασχόληση». Η ανάληψη θέσης στο Δ.Σ. της DB είναι επίσης πλήρης απασχόληση και μάλιστα με ετήσιες απολαβές υψηλότερες του ενός εκατομμυρίου ευρώ.
Ο Κρίστιαν Χούμποργκ, γενικός διευθυντής της «Διεθνούς Διαφάνειας» στη Γερμανία δεν διακρίνει κανένα πρόβλημα όταν ένας πολιτικός μεταπηδά στην ιδιωτική οικονομία. Θα πρέπει, ωστόσο, να πληρούνται κάποιοι όροι. Η νέα του θέση δεν θα πρέπει να έχει καμία σχέση με την προηγούμενη πολιτική του δραστηριότητα. Άρα θα πρέπει να αποκλεισθεί ο ρόλος του «λομπίστα». Για τις περιπτώσεις αυτές ο Κρίστιαν Χούμποργκ προτείνει να μεσολαβεί μεταξύ της πολιτικής και της επιχειρηματικής δραστηριότητας ενός πρώην πολιτικού ένα μεταβατικό διάστημα τριών ετών.
Όλα δείχνουν, λέει ο γενικός διευθυντής της «Διεθνούς Διαφάνειας», ότι η θέση δημιουργήθηκε ειδικά για τον Ποφάλα, μολονότι ο πρώην υπουργός δεν έχει την παραμικρή εξειδίκευση για αυτό. «Πώς είναι δυνατόν να αναλαμβάνει την αρμοδιότητα του επικεφαλής της εταιρικής στρατηγικής κάποιος που δεν έχει την παραμικρή εμπειρία από εταιρείες μεταφορών και στρατηγικών σχεδιασμών στο πεδίο αυτό», διερωτάται ο Κρίστιαν Χούμποργκ.
Jeanette Seiffert/Σταμάτης Ασημένιος
Υπεύθ. Σύνταξης: Σπύρος Μοσκόβου
4/1/14
------------------------------
- Kritik an Pofalla-Wechsel zur Bahn
Grüne wollen Merkel-Stellungnahme
Die Debatte um den offenbar anstehenenden Wechsel
des Ex-Kanzleramtschefs und Bundestagsabgeordneten Ronald Pofalla in den
Bahn-Vorstand reißt nicht ab. Die Grünen forderten Bundeskanzlerin
Angela Merkel auf, Stellung zu beziehen. Pofalla sei jahrelang die
rechte Hand Merkels gewesen, sagte die Parlamentarische
Geschäftsführerin der Grünen-Bundestagsfraktion, Britta Haßelmann, der
"Rheinischen Post". Die Kanzlerin müsse sich jetzt positionieren.
"Es kann nicht sein, dass die Bundesregierung
jetzt so tut, als habe sie mit dem Wechsel nichts zu tun, nur weil er
seit ein paar Wochen dem Kabinett nicht mehr angehört", sagte Haßelmann
weiter. Pofalla habe "massiven Erklärungsbedarf" gegenüber seinen
Wählern im Wahlkreis Kleve, "die sich jetzt hinters Licht geführt fühlen
müssen". Dies schade dem Ansehen von Politikern.
Union verteidigt Wechsel zwischen Politik und Wirtschaft
Auch in den eigenen Reihen sorgt der mögliche
Wechsel Pofallas für Kritik. Der Fraktionschef der CDU im
baden-württembergischen Landtag, Peter Hauk, forderte Pofalla auf, sein
Bundestagsmandat niederzulegen. Grundsätzlich seien Wechsel zwischen
Politik und Wirtschaft zu begrüßen, sagte er der "Welt". Weil die Bahn
aber ein Unternehmen ist, das sich komplett in Staatsbesitz befindet,
müsse "eine Interessenskollision auch dem Anschein nach vermieden
werden". Deshalb solle Pofalla sein Bundestagsmandat aufgeben, sagte
Hauk.
Der nordrhein-westfälische CDU-Chef Armin Laschet
verteidigte Pofalla gegen Kritik. "Es ist generell gut, wenn es einen
Austausch gibt zwischen Politik und Wirtschaft", sagte er dem "Kölner
Stadt-Anzeiger". Pofalla sei "mit seiner Erfahrung sicher für viele
Unternehmen interessant".
Pofalla bekommt offenbar neues Ressort
Pofalla soll nach Informationen des
ARD-Hauptstadtstudios bei der Bahn ein eigens für ihn geschaffenes
Ressort übernehmen, in dem es auch um politischen Lobbyismus gehen soll.
Die Bundesregierung teilte am Freitag mit, sie wolle den möglichen
Wechsel nicht bewerten.
Der 54-Jährige hatte seinen Posten im Kanzleramt
Ende des Jahres geräumt und zugleich angekündigt, sein Bundestagsmandat
behalten zu wollen.
----
Neun Gespräche mit der Bahn
Ärger, Verwirrung, Gelächter: Merkel-Berater geht zur Bahn.....
ReplyDeleteWirbel rund um die Personalie Pofalla: Der mögliche Wechsel des Ex-Kanzleramtschefs in den DB-Vorstand sorgt für heftige Kritik. Und auch das Netz wurde genarrt.
Ronald Pofalla hatte schon im vergangenen Jahr keinen leichten Stand bei den Deutschen: Nach Auffliegen des NSA-Skandals hatte der Kanzleramtsminister ihnen versucht klarzumachen, dass die Sache nach einem Vermittlungsgespräch mit den USA erledigt sei – er erklärte die Affäre kurzerhand für "beendet". Blöd nur, dass einige Zeit danach aufflog, dass die USA auch das Handy seiner Chefin abhörte – beendet war damit gar nichts.
Jetzt steht Pofalla erneut im Zentrum einer hitzigen Debatte: Wie bekannt wurde, erwägt der engste Berater Angela Merkels einen Wechsel in den Vorstand der Deutschen Bahn. Empörung kommt von allen Seiten: SPD, Grünen und Linkspartei bewerteten die Personalie am Freitag negativ. Auch die Antikorruptionsorganisation Transparency International schloss sich umgehend der Kritik an.
"Das hat ein Geschmäckle"...............http://kurier.at/politik/ausland/ronald-pofalla-aerger-verwirrung-gelaechter-merkel-berater-geht-zur-bahn/43.904.653
3/1/14
Indignation sur la possible venue d'un proche de Merkel à la Deutsche Bahn...
ReplyDeleteDe nombreuses voix s'insurgeaient samedi en Allemagne contre la nomination éventuelle de l'ancien chef de la chancellerie d'Angela Merkel, Ronald Pofalla, au directoire des chemins de fer allemands, Deutsche Bahn.
"Quand une entreprise, détenue par l'Etat fédéral, crée un poste bien doté spécialement pour quelqu'un qui vient de quitter le gouvernement, cela est bizarre", a estimé la co-dirigeante du groupe parlementaire des Verts (opposition), Katrin Göring-Eckardt, citée dans l'hebdomadaire allemand Der Spiegel à paraître dimanche.
Dans un entretien au quotidien Die Welt samedi, le chef du groupe parlementaire des conservateurs du parlement régional du Bade-Wurtemberg (sud-ouest), Peter Hauk, a exigé que M. Pofalla renonce à son siège de député.
Selon Der Spiegel, une partie du conseil de surveillance de la Deutsche Bahn résisterait à la venue de M. Pofalla, proche de Mme Merkel qui ne fait pas partie du nouveau gouvernement de coalition formé fin décembre avec les sociaux-démocrates, à l'issue des législatives de septembre.
Cité par le magazine, un membre du conseil de surveillance de la Deutsche Bahn a déclaré : "notre but est en réalité de réduire depuis longtemps le nombre de membres du directoire".
Plusieurs médias se sont fait l'écho ces derniers jours de la possible nomination de M. Pofalla à un poste au directoire de la Deutsche Bahn, chargé de la stratégie à long terme de l'entreprise en liens étroits avec les milieux politiques.
Aucune confirmation officielle n'a été faite jusqu'à présent. Vendredi, le vice-porte-parole du gouvernement allemand, Georg Streiter, pressé de questions lors d'un point presse, a déclaré qu'il n'y avait pas pour le moment de nécessité de décision.
http://www.rtl.be/info/monde/europe/1059616/indignation-sur-la-possible-venue-d-un-proche-de-merkel-a-la-deutsche-bahn
4/1/14
Conflict of Interest? Ex-Merkel Deputy's Career Move Under Fire....
ReplyDeleteNews organizations are reporting that Angela Merkel's recently departed chief of staff may be heading to German national railway Deutsche Bahn. The move has sparked calls for a ban on government officials from moving to the private sector so quickly.
In recent months, moves by former German ministers and senior politicians into lobbying positions have been a lightning rod for criticism, drawing allegations that these high-profile former decisionmakers are being bought by the private sector. The latest politician to draw unwelcome headlines is Chancellor Angela Merkel's outgoing chief of staff, Ronald Pofalla, following reports this week that he may join the board at Deutsche Bahn, Germany's partly government-held national railway.
The center-left Social Democratic Party (SPD), which shares power in Merkel's new grand coalition government, the Green Party, the Left Party and the anti-corruption group Transparency International have all weighed in.
Ulrich Kelber, a senior official with the SPD in the Justice Ministry, told the Passauer Neue Presse newspaper that the move creates the impression that the former Chancellery boss is peddling his political influence. Kelber alleged that if Pofalla is given the seat on the board, it would be exclusively the result of his government contacts. "It's not good when (the head) of a ministry switches to a position that is so recognizably directed towards lobbying," Kelber added.
A Lucrative Post
Both the Saarbrücker Zeitung newspaper and news agency Reuters reported this week that Pofalla plans to join Deutsche Bahn's board, where he is reportedly to be handed responsibility for political contacts in Germany and at the European Union level in Brussels. Deutsche Bahn officials have neither confirmed nor denied the report. Pay for a position on Deutsche Bahn's board runs between €1.3 million ($1.7 million) and €1.8 million per year. ...............http://www.spiegel.de/international/business/reported-move-by-merkel-deputy-pofalla-to-private-sector-sparks-criticism-a-941673.html
4/1/14
Kritik an Wechsel in die Wirtschaft: Auch Bahn-Vorbehalte gegen Pofalla....
ReplyDeleteDass Ex-Kanzleramtschef Ronald Pofalla als Vorstand zur Bahn wechseln soll, sorgt nicht nur in der Politik für Unmut und heftige Diskussionen: Nach Informationen des Nachrichtenmagazins "Der Spiegel" formiert sich auch bei der Bahn selbst Widerstand gegen die geplante Berufung. Demnach wollen Teile des Aufsichtsrats verhindern, dass die Führungsspitze weiter aufgebläht wird. "Unser Ziel ist es eigentlich seit längerem, die Zahl der Vorstände zu reduzieren", sagte ein Aufsichtsratsmitglied. "Deshalb wird das Upgrade für Pofalla mit Sicherheit nicht einfach durchgewinkt."
Dabei ist laut "Spiegel" der Wechsel bereits seit längerem geplant: Nach Aussage eines Bahn-Insiders wird in dem Unternehmen bereits seit mehr als einem halben Jahr darüber gesprochen, einen Vorstandsposten für Regierungskontakte zu schaffen. Dabei sei von Anfang an der Name Pofalla im Spiel gewesen.
Kritik auch aus der CDU
Auch in Pofallas politischer Heimat, der CDU, gibt es offenbar Vorbehalte: Der baden-württembergische CDU-Fraktionschef Peter Hauk riet seinem Parteifreund, sein Bundestagsmandat niederzulegen. Da es sich bei der Bahn um ein Unternehmen in Staatsbesitz handele, müsse "eine Interessenskollision auch dem Anschein nach vermieden werden", sagte Hauk der Zeitung "Die Welt". Grundsätzlich seien Wechsel zwischen Politik und Wirtschaft aber zu begrüßen, da ein Erfahrungsaustausch im Interesse aller liege....................http://www.tagesschau.de/inland/pofalla196.html
4/1/14